fredag den 11. juli 2008

WGP finaler (og så meget andet) på Eurosport

De der ikke læser volleynet skal ikke snydes for et godt volleyball program på Eurosport, så derfor har jeg tilføjet min nyhed derfra på min egen side også.

En del af min tid har i Juni/Juli gået med kommentering her, så sideløbende med ÖVK forberedelser har sommerperioden hidtil paradoksalt været blandt mine travleste måneder iår. Vi har sendt masser af beachvolley, hvilket Jesper Svensson har taget det meste af, så jeg har kunen koncentrere mig om WGP (World Grand Prix), WL (World League) og EL (European League).

Jeg har haft mulighed for at nyde flere sendinger på vores nye kanal Eurosport HD, som sender samme feed som den "normale" Eurosport, og jeg må indrømme at jeg er overvældet af detalje graden og forskellen i kvalitet. Så der går ikke lang tid før end undertegnede investerer i det og jeg kan varmt anbefale andre volleyfans at gøre det samme.

I onsdags startede så WGP finalerne i Japan. Brasilien, Kina, Italien, USA, Cuba og Japan der alle er kvalificeret til OL pudser formen af i den sidste turnering før det går løs i Beijing.

Eurosport, Eurosport HD og Eurosport 2 følger turneringen LIVE onsdag til søndag med masser af live kampe og genudsendelser så man ikke går glip af noget.

Alle nationer møder hinanden 1 gang og holdet med det samlet bedste resultat vinder.

Op til weekenden hart Brasilien og Cuba lagt sig i spidsen og er begge ubesejrede, mens at Kina endnu ikke har fået spillet til at flyde, hvilket er bekymrende når man tænker på OL lige om hjørnet.

Spiller nationerne deres startopstilling sammen eller holder de noget skjult for modstandernes scoutmen? Har de et es i ærmet eller gemmer de det til senere?

Hvilken stilart & fillosofi vil dominere...?

- Brasilianske/Euroæiske totalvolley?
- Kinesisk teknisk/fysisk kombinations volley?
- Japansk teknisk/forsvarsmæssig kombinationsvolley?
- Amerikansk fysisk/taktisk totalvolley?
- Cubansk 2 hæver/power volley?

Weekendens kampe (inkl. Herrer: WL & EL)

FREDAG - EUROSPORT/EUROSPORT HD
0830-1000 WGP CUB-USA LIVE
1130-1300 WGP BRA-CHI

FREDAG - EUROSPORT 2
1600-1700 WGP CUB-USA (REPL)
1700-1800 WGP BRA-CHI (REPL)
1930-2130 EL GBR-POR LIVE
2130-2300 WGP CUB-USA (REPL)
2330-0030 WGP WORLD LEAGUE SER-VEN

LØRDAG - EUROSPORT/EUROSPORT HD
0930-1100 WGP BRA-CUB
1100-1300 WGP JPN-CHI LIVE

LØRDAG - EUROSPORT 2
1300-1400 WGP BRA-CUB (REPL)
1400-1500 WGP JPN-CHI (REPL)
1645-1800 WGP BRA-CUB (REPL)
1800-2000 EL POR-GRE LIVE
2345-0030 WGP JPN-CHI (REPL)

SØNDAG - EUROSPORT/EUROSPORT HD
0830-0945 WGP USA-CHI
0030-0130 WGP JPN-BRA

SØNDAG - EUROSPORT 2
1100-1300 WGP JPN-BRA LIVE
1600-1630 WGP JPN-BRA (REPL)

MANDAG - EUROSPORT 2
1100-1200 WGP JPN-BRA (REPL)
1530-1630 WL BRA-FRA
1630-1800 WL POL-JPN
2100-2200 WL POL-JPN (REPL)

Grundet rettigheder må der ikke sendes fra Italiens WGP kampe, men de 5 andre topnationer får rigeligt eksponering med op til 2 LIVE kampe dagligt!

Når finalerne er slut vil jeg forsøge at lægge op til OL og komme med lidt mere personlige holdninger til de forskellige hold, men lige nu er tiden ikke til det.

Både William har på sin blog skrevet lidt om udsendelserne og Morten Piil har også kommet lidt på Holte forum. For de der savner andet input end undertegnes stemme er det ganske inspirerende læsning og et godt sted at diskutere både kommentering og selve kampene.

Ingen kommentarer: