mandag den 29. juni 2009

Sommer "Pause"

Så er indendørs træningen med bold lagt på is for ÖVK's vedkommende indtil sidste uge i Juli hvor vi starter opå igen.

Holdet kommer dog til at træne ca. 5 fys / styrke / hop pas pr. uge efter en nøje plan fra Perra. I denne indgår både individuelle og fælles øvelser for at kunne udvikle så meget som muligt på enheden og dens bestanddele.

Perra har endnu engang overgået sig selv og jeg glæder mig til at gennemføre tests i august efter endnu en ny periode med nye målrettede planer. Jeg synes det er rart at han tager sig af den del af butikken så jeg kan koncentere mig om holdets tekniske og mentale udvikling. At han samtidigt kommer til at være head coach for Ängelholms 1. herrer i 1. division ser jeg som bonus for både regionen OG ham.

Midtvejs stillingen i vores teknisk konkurrencer blev følgende:

1) John Nilsson: 19 point
2) Anton Cronholm: 16 point
2) Kalle Sandberg: 16 point
2) Peter Lundgren: 16 point
3) Niklas Hugosson: 11 point
4) Per-Erik Dahlqvist: 10 point
5) Dejan Tujkic: 6 point
6) Lennie Hansson: 5 point
6) Robin Andersson: 5 point
7) Andreas Fröjd: 3 point
7) Marcus Johansson: 3 point
7) Sven Boström Svensson: 3 point

Spillere som har været på kortvarigt besøg figurerer ikke.

Nogle spillere har været på tidlig ferie eller haft afbud til et par træninger grundet beachvolley og andre har deltaget til try-outen mindre end andre. Men stillingen står fast: John Nilsson tager førringen og derved favoritværdigheden indtil efter sommerpausen hvor kampen tages op igen.

Tillykke John! Hårdt arbejde og viljen til at vinde betaler sig. Et par revanchesultne holdkammerater venter til at tage imod efter pausen kan jeg forestille mig!

Imorgen tager jeg til Serbien med afgang fra Kastrup med en lille forpatrulje af spillere fra Halland samt scoutmand Anders Norberg. Resten af spillerne samt delegations lederne flyver fra Arlanda og ankommer senere end os samme dag. Alt efter hvordan logistikken arter sig kan vi få kun træning med Kastrup flyet før end åbnings ceremoni onsdag og 1. kamp torsdag.

Mit engagement i landsholdet kommer til at koste mig min julegave fra Lisbeth: 2 DM-billeter til imorgen i Parken! Interesserede kan kontakte mig her eller på facebook.

Beach gik glimrende i weekenden. Allan spillede en dårlig kamp angrebsmæssigt imod Kaszas drengene og jeg spillede en dårlig angrebs og serve kamp imod Ankerstjerne og Blytner. Som hold gjorde vi det dog rigtigt godt. Derfor er en 11. plads helt fint i en meget tæt 1. division. Nu går der et par uger inden jeg er på sand igen og fokus er derfor stillet ind på indendørs.

Jeg så TV2Sport sendingen med Bo/Anders igår både LIVE samt Re-Live med Teis som kommentator. Desværre var det kun Teis der holdt igennem i hele kampen (GODT INTELLIGENT SNAKKET!!!!), selvom Bo og Anders leverede en VIRKELIG flot taktisk og spilmæssig præstation i 1. sæt imod Ricardo og Emmanuel.

Nu venter en vigtig kamp imod Schweiz om at gå videre! Stine og Lotte regner jeg ikke får meget mere end lærepenge og oplevelsen, men det kan de jo også blive bedre af.

Jeg håber der er nogen derude der har energien til at drive spin på drengene for deres, vores og sportens skyld i DK.

Jeg ville gerne sludre og diskutere lidt mere om de danske DM-stævner samt vores hold til VM, men tiden er IKKE til det.

Både håret og tiden er nu blevet kort og derfor skal tankerne være skarpe...

Det bliver fedt!

2 kommentarer:

Perra sagde ...

Ska vi inte slå ut poängen på antalet träningar man deltagit på? Haha, då är 10p inte så illa...
Lycka till i Serbien så hörs vi när du kommer hem!

Karolina Zarębska sagde ...

Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.