mandag den 31. december 2007

Træningskamp søges i weekenden 5-6/1-08

Så er jeg hjemme efter en hård weekend træning af unge danske trænings-talenter. Jeg stod for de ældre drenge (U17), som er en god blanding af unge spillere med masser at byde på, men også meget at arbejde videre med. Hver spiller havde sine forcer men også nogle store opgaver at optimere på, om det så er fysik, teknik, taktisk forståelse, spillet uden bold eller mentalitet og kropssprog.

I lørdags måtte ÖVK derfor alene tage til Falkenberg for at spille en træningskamp ledet af min assistent træner Per-Erik Dahlqvist. Derudover manglede vi Marcin som er i Polen for at afklare detaljer omkring sin værnepligt. Holdet vandt 1. sæt, men tabte derefter på det høje niveau i bredden af Falkenbergs bænk, hvilket jo også er en af deres styrker. Dog blev der vist godt spil og masser af muligheder til bænken for at komem ind. Bla. gjprde Mats Lidtsted en flot figur som libero og Kris Kraushaar viste at han har et niveu højere end hvad vi har set til træning hidtil. Og det er jo positivt, når man står i kontrakts-mæssige overvejelser.

I weekenden lige efter nytår spilles der svensk Grand Prix og vi har derfor fri grundet vores tydelige placering i ligaen. Vi søger dog en træningskamp imod et dansk hold hos enten os eller dem. Alternativt kan der måske skaffes haltid til en lille turnering, hvis flere er interesserede?

Lad mig høre fra hold, der som os meget gerne vil have en stærk start i januar.

Dette får mig samtidigt til at ønske godt nytår og masser af sportsligt udbytte til alle læserne af bloggen.

Olafsen

Ingen kommentarer: