fredag den 26. september 2008

Old School?



Igår spillede vi træningskamp imod Holte. De havde kernen af de gamle drenge med og efter at vi havde domineret starten af sættet kom de igen og på trods af et utal af chancer lukkede vi ikke sættet men tabte derimod 35-33.

De næste 3 sæt spillede vi forholdsvist lige op, men vandt alligevel uden de store problemer (jeg kan ikke huske sæt scorene, men den lå vel mellem de 20-22?). Thomas fik flere gange gang i serven, og det var også ham og Søren, som fik de fleste bolde og vandt dem, når de ikke kombinerede ind og tørrede røv i os. Iøvrigt godt for vores hold at opleve den type volley, da jo også Lugi og andre hold i elitserien kan lide at krydse lidt.

Vi spillede vores klart dårligste kamp iår og allerede under smashopvarmningen manglede der energi, rytme og forbindelse, hvilket er noget som folk har fået som "hjemmearbejde" at komme med en forklaring på.

Lyspunktet var John, Peter og Anton som bare spillede deres spil og kørte på, mens at resten af vores hold havde svingende præstation og fokus. Selv fik jeg 2 sæt som halv libero, da vi lod Fletcher modtage og John måtte tage noget vigtigt privat.

Jeg tror Holte med brdr. Berg på midten og kanten samt Søren V på midten har et udemærket og BREDT hold som sikkert kommer til at ligge i midten af rækken eller den nederste 1/3. Skovbakken, Ikast og HIK skal ihvertfald have MEGET respekt for de ældre drenge på den anden side af nettet og et par af de unge gjorde det også fornuftigt.

En semifinale er ikke urealistisk, men det kommer jo an på særligt holdopstillingerne på udebane... Her er det jo ikke sikkert at det bliver knapt så "Old School".

Well. Ikke mere om den kamp. Vi fik heldigvis noget at arbejde med, hvilket vi vil bruge weekendens stævne i Hylte til.

(Jeg håber det er OK med Holte at jeg tager verdens premiere på deres 1. holdfoto taget i vores hal?).

Olaf.


En lille bi-nyhed: Vores programblad for klubben er i trykken og kommer til at se således ud:

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tror du ikke alle hold skal have respekt for deres modstander uanset hvem de er ? Jeg synes respekt er en ting - en undervurdering er noget andet og det ville være et stor fejl af alle hold i elitedivisionen at gøre det med den rutine som Holte stiller 1500 elitekampe (måske en overdrivelse men et fremmer forståelsen)

Unknown sagde ...

Hvem skriver? Det er altid rart med et ansigt eller et navn...

Anonym sagde ...

Det er vel underordnet hvem jeg er, du kender mig ikke alligevel men jeg hedder Jens Nielsen.