søndag den 12. oktober 2008

Sejr i Cup'en også over Hylte

Det lykkedes os også at besejre Hylte i en tæt kamp hvor at cifrene fortalte at vi var skarpest i alle momenter pånær blok. Dog gjorde vores blok ikke så meget skade og vi kom en del til modangreb og spillede generelt med få fejl. Træning hjælper åbenbart må man konkludere....

Den koncentrerede indsats imod Fäladen blev således fulgt op på smukkeste vis af et gedigent holdmæssigt håndarbejde. Udover to perioder i 3. sæt holder vi servetaktikken flot og justerer undervejs når Hylte tilpasser sig og angrebsmæssigt er vi et skridt foran. Vi vidste at Hylte ville bruge en del blokopmærksomhed omkring Andrew, men det gav plads til kanterne og da de så igen fik opmærksomhed røg hævningerne den anden vej. Bemærk også at det er to SVENSKE venstrekanter på 20-21 år med en gennemsnitshøjde på knapt 190 der scorer 68% af vores kant angreb totalt... Offensivt viste derfor Nick hvorfor han er vores valg iår: Han gør ALLE vores angribere gode på de rigtige tidspunkter og har samtidigt overskud til at styre hele holdet mentalt som anfører. Samlet brugte vi ret simpel taktik, men det er som regel ikke altid let at gennemføre. Det var det dog idag. Læs Hyltes referat her og vores her. Desuden skrev HD lidt optakt til kampen i dagens avis og jeg skal nok tilføje deres artikkel når den komme imorgen.

Jeg vil påstå at Hylte stadigt er et rigtigt godt hold med top-4 potentiale selvom vi har slået dem allerede 2 gange 3-0 iår, men det er uden deres 3 Canadiere, som nok skal komme til at præge startopstillingen på trods af en overflod af talent i truppen. Hvordan det så kommer til at svinge igennem sæsonen bliver spændende at følge.

For de der stadigt mener at Hylte og Örkelljunga burde være arvefjender kan jeg kun sige at vi ikke har været bedre modtaget af noget andet hold iår (nu 2 gange til Store Enso og Cup'en) end jeg har oplevet hele min 1. sæson i Sverige. Der er stil, klasse,venlige smil og imødekommenhed fra både bænk, spillere, trænere, ledelse og frivillige fra klubben (pånær at de var ved at slå undertegnede ihjel med et af deres bannere ved nedtagning efter kampen, men istedet for at kalde det et forsøg på snigmord vil jeg lade tvivlen komme værterne til gode og kalde det et uheld).

Jeg fik sågar tilbudt gratis kage af frivillige hjælpere, hvis vi "valgte" at tabe og desuden fik vi udleveret vores trofæ fra Store Enso 2008, som vi glemte at få med for to uger siden, af en smilende Eva Alberti. I det hele taget vil jeg mene at svensk volleyball vill stå MEGET stærkere hvis man i flere klubber ville mærke samme energi, drive og positivisme blandt de der driver klubben og gør en forskel i de små detaljer; også når man er modstander. Det er trods alt "produktet" i vores smukke dyster på banen og arbejdet samt kulisserne omkring der driver sporten frem! Det er derfor med stor forventing at vi vil byde Hylte velkommen hos os om knapt 1½ uge til en træningskamp med det formål at spille deres Canadiere klar inden seriestart. Jeg håber de kan gøre os bedre og omvendt. Det fortjener svensk volley!

Desuden vil jeg mene at Hylte sammen med ÖVK og et par andre klubber er blandt dem der gør mest for at styrke svensk volleyball i Sverige. Når begge klubber har præget toppen i lidt over 10 år tror jeg også vi har meget at lære af hinanden samt bidrage med til miljøet.

Nu venter Vingåker først i næste weekend i semi og derefter Habo eller værterne Tierp. Dvs. vi kan få 2-3 kampe og måske den 1. titel i 3 år INDEN vi har hjemmepremiere lørdag d.25/10.

Ingen kommentarer: