onsdag den 16. september 2009

Media. Intet kommer gratis!


Her er en oversigt over vores resultat i den skrevne presse. Alle artikler som jeg har registreret min blog, hvor der er stof direkte omhandlende ÖVK eller vores aktiviteter, er noteret. Dvs. at størstedelen af vores stof selvfølgelig er fra Helsingborgs Dagsblad og Lokalaviser i regionen, men vi optræder jo også hos udeholdets avis.

For at arbejde med sponsorer og synlighed må man arbejde med pressen og ens egen hjemmeside. Jeg skal være den første til at indrømme at vi kan gøre det bedre mht. funktionaliteter og synlighed, men jeg ved også at vores info-sektion gør et stort job med at opdatere nyheder OG arbejde med pressemeddelelser.

Som sammenligning er en søgning på større konkurrerende klubbers "lokal-aviser" målt på et år fra September-September.

Et hurtigt og fair skøn vil gøre ÖVK til Sveriges mest eksponerede herrehold. Samlet skriver Hallands Nyheter, Corren og Hallandsposten vel mest om volleyball til tilsammen 283 artikler? Uden at have undersøgt det er det vel ikke urimeligt at forestille sig at Upsalas Nye Tidning, Jnytt, Dala-Demokraten, Dalernes Tidninger, Katrineholms Kuriren, Arbeterbladet tilsammen laver en ca 120 artikler årligt om herre volleyball? Hvis det er rigtigt, så er en farlig konklusion at ca. 35% af alt herre-volley stof den skrevne presse handler om ÖVK?

Er der nogen der har en søgemaskine der kan verificere eller modsige dette?

Held og lykke med medie arbejdet derude! Jeg ved det ikke kommer af sig selv!

2 kommentarer:

Habosupporter sagde ...

Lite väl förhastad slutsats kanske efetrsom det fortfarande finns papperstidningar...

I Jönköping så är det exempelvis Jönköpingsposten som är den stora tidningen och JNytt är endast en liten webbtidning i jämförelse. Habo hade ändock 44 träffar i JNytt under samma period som du jämfört de andra klubbarna...

Bra att ta fram statistik. Det är viktigt att vi arbetar för att synas mer!

Unknown sagde ...

Tak for info. Det kommer med i vores statistik