søndag den 20. september 2009

Sammenfatnining fra bussen

En god weekend er ovre og her kommer de positive overraskelser:

- Vi spiller udemærket offensiv og lederskabet på banen udvikler sig i fraværet af Kalle.
- Niklas Hugosson spiller suverent og laver måske en eller to dårlige hævninger på hele turneringen. Der står vi meget tilfredsstillende.
- Vores centerspil udvikler sig selvom vi ikke har fokus på det.
- Alex Robertsson viser sig at være en teamplayer og mere moden end hvad hans alder afslører.
- Fra svære situationer i flere kampe kommer vi stærkt igen imod slutningen.
- Dejan Tujkic får grundet nedenstående omstændigheder til at spiller klart mere modtager og gør det godt end planlagt. Særligt i de to sidste kampe får han stort set 100% spiltid.

Her kommer de ikke så gode overraskelser:

- Vi modtager under niveau i 1. kamp imod Nyborg
- Vi taber 1 sæt imod Nyborg, 2 imod Middelfart og 2 imod Marienlyst som vi ikke burde have gjort med den kontrol vi havde etableret. Udfaldet af kampene skal jeg ikke gøre mig ekspert på.
- John melder sig syg 1 minut inden semifinalen imorges og bruger hele kampen på toilettet og bænken - Anton tager over i den kamp og i bronzekampen og leverer dog fint. lidt foreberedelsestid havde været fint.
- Peters snørrebånd knækker i semifinalen og vi mister lidt momentum efter en tvungen time-out.
- Andreas er lidt sløj i starten af turnerningen efter 3 dages sygdom og kommer ikke rigtigt igang med det spil som han kan vise selvom helbredet går opad.

Resultatmæssigt er jeg hamrende ligeglad. I den form vi er i skal vi helst vinde over Ålborg, hvilket vi også gør. Vi taber til et bedre hold i Nyborg, selvom vi spiller under niveau og vi tvinges til at spille lidt ude af system imod Middelfart og Marienlyst, som begge er hold som jeg føler vi kan slå - men som også kan slå os: Jævnbyrdgt og denne gang ikke til vores fordel.

Med det i tankerne ser jeg frem til NCC.

Præstationsmæssigt så svinger vi lidt i modtagningen. Vi gør tre gode kampe og en dårlig (imod Nyborg) med tanke på vores valg. Angrebsmæssigt så er vi lidt bedre end orventet på kanterne og godt på vej på midten også. Blokademæssigt holder vi vorea aftaler, me jeg har også en forvetning om at vi bliver bedre der. Forsvarsmæssigt holder vi indiviuelt niveau, men får for lidt som hold.

I serv er de igen lidt svingende individuelle præstationer som går op og ned.

Dog er de det bedste Midelfart stævne jeg har været med og jeg kan kun ærge mig over at blive tvunget til at udvikle anderledes end planlagt. Det skal dog ikke rykke ved at tiden bliver brugt fornuftigt og at holdet går i den rigtige retning.

Nu er batteriet tomt og derfor får i ikke mere nu.

Ingen kommentarer: