onsdag den 13. oktober 2010

Vores amerikanske korrespondent i Mellemøsten... (OPDATERET)

... kan også rapportere om endnu et par spændende transfers.

33 årige Tarik Guray Sahin er nu kommet på spilklarlisten for Hylte Volley. Tarik har de seneste år spillet mest som libero og defensiv kant for Galatasaray (DV stats fra en af hans seneste kampe kan ses her - typisk ligger han på en 60% perfect/ 65-70% positive i reception) ) ; bla. med tidligere Tyske landsholdshæver Frank Dehne, også tidligere franske landsholdscenter (og kant hos Galatasaray) Philippe Barca-Cysique samt Tyrkiske landsholds diagonal Ali Alp Cayir.

Tarik er forhandlet på plads af TEAMSPORTS AGENCY, som Vladimir Wedenski (nuværende dommer og eks. FVBK- coach før Ismos tid). Læs mere her.

Men mon ikke vi får ham at se som venstrekant. Det var den rolle han havde i sidste uges kamp imod Habo? Jeg har kun set Tarik flere gange live, da han har det med at hænge ud på Palm Beach Club i Alanya. Nu er han vel med hans svenske kæreste?

Han er en klog og selvsikker spiller men ikke så fysisk i hans spil. Jeg har haft fornøjelsen at spille imod ham flere gange. En gang foreslog han et væddemål på 10000 Euro om en kamp, som jeg klogeligt takkede nej til (jeg tror han vandt 21-18, 21-19?). Han har også spillet internationalt en enkelt gang under vores beachcamp i Alanya i 2006, hvor han fik en kamp i kvalen til CEV-stævnet der.

(Ovenstående afsnit er OPDATERET, da jeg lige skulle kigge ham lidt af på video før end jeg kunne genkende ham helt)

Fra øst til vest igen. Så er Amerikanske Dan Fabry (fra Long Beach State - Fletcher Anderssons gamle Universitet) blevet hvervet af Tierp, som derved snupper endnu en spiller fra BIP's Firesale Tour. Dan er en fysisk spiller, som nok har sine forcer ved nettet og når der skal slås hårdt.

Dan har skrevet til mig for at få hjælp med kontakter efter touren og det lader til at hans søgning har båret frugt. Tillykke! Han har en personlig hjemmeside der er ret flot sat op, men jeg kan ikke lige finde den?

Vi ser frem til at møde dem begge i løbet af den næste uges tid.

Back to work...

Ingen kommentarer: