onsdag den 7. november 2007

The Doctor is back.. Stronger than ever...


.... og volley mafiaen gnider sig i hænderne...
Som man kan læse af FIVB's seneste presse meddelelse vil de gerne holde fast i deres oplæg om 3 udenlandske spillere og maks 2 på banen.

50% mener via min afstemning at det er godt for Skandinavisk Klub Volleyball, mens kun 26% er imod på den front og 73% siger det er godt for talentarbejdet og 2%=1 stemme synes det er skadeligt (man kunne stemme flere steder).

Der er derfor ingen tvivl om at det vil gaven udviklingen af egne talenter, men at der er tvivl hvorvidt det vil gavne de regionale ligaer med disse restriktioner, hvilket er af den holdning jeg selv er; lige nu...

I pressemeddelelsen kan man også læse om det slot (ja læs SLOT!) som FIVB har købt og som Dr. Acostas hustru har indrettet.

Efter min mening er det absurd at han tør skrive det, men det viser jo bare at indtjeningen for FIVB er VOLDSOM og at selvtilliden i top. Jeg mener... ET SLOT!!!

Kunne man ikke have fået mere for mindre? Jeg synes det er grotesk at penge kanaliseret ind i volleyball går til et sådant prestige projekt, der UDEN tvivl samtidigt fungerer som bolig for Dr. Acosta med hustru. Sidste år kunne man læse om at FIVB støttede volleyball genopbygning efter tsunamien i Indonesien og at de støtter op om volleyball projekter i Afrika. Det er jo kontrast, arrogance og presse kynisme af den helt store karat.

Hvor at pengene kommer fra kan man næsten læse mellem linierne længere nede i pressemeddelelsen: Mikasa introducerer NY bold med NYE egenskaber. Klart at det er positivt at der sker innovation på fronten, men forestil jer indtægten til Mikasa når omkring 150 mio aktive volleyball spillere og deres mange foreninger med ambition om at udvikle spillere til FIVB og Mikasa krævende top turneringer...

Hvad jeg synes er sørgeligt i den forbindelse er at bolden lader til at have dårlige svæve egenskaber = styrker side-out og derved kortere dueller. Om dens hurtigere hastighed så styrker springserven og derved svækker side-out synes jeg ikke fremstår klart, men jeg synes det er dejligt at have en bold som har forcer i begge momenter for at fremme alsidigheden i vores spil.

Udeseendet er dog cool nok og kommer til at se sejt ud ved springserver, hvilket måske er hensigten?

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nu skal du nok passe på at nogen ikke oversætter dette og sender det til FIVB...

Ja, jeg tør ikke engang skrive mit navn!

Unknown sagde ...

Tanken havde strejfet mig, hvilket jo bare gør ovenstående så meget desto mindre interessant at påpege.

Heldigvis er den automatiske oversættelse af min blog via Devo's australske site mere end umulig at forstå. ;-)

Anonym sagde ...

Ja det ville - som Kasper antyder- være surt at ende som Goijmann, Seppey mfl :-)

Velkommen til FIVB's verden. Tjek evt. www.volleygate.com for mere information.

Allan

Unknown sagde ...

Jeg har hørt om sagerne fra volleygate. Men synes jeg ville gøre opmærksom på det groteske i en pressemeddelelse ved et køb af et SLOT indrettet af Acostas hustru.

Som jeg kan læse på volleygate er der en interessant japansk forbindelse, hvorfor at det jo er så langt ude at World Cup (IGEN!) spilles i Japan på samme måde som at ALLE Japans 3 indledende stævner blev spillet på hjemmebane; foruden finalerunden naturligvis.

Det er så TYKT og STINKER så meget at det er til at brække sig over. Måske en ikke navngiven TV-kanal engang i ikke al for langt ude fremtid kunne forestille sig at hinte et par eksempler.

Parløbet med Mikasa kan iøvrigt også enten tænkes som påfaldende udbytterigt for "FIVB" og Mikasa eller bare et godt samarbejde på lige linie med komminsionerne for at lukke TV-aftalerne beskrevet i volleygate.

Tror i det er tilfældigt at FIVB pludseligt aflyste World Cup på Eurosport eller kom der interssante beløb på eller under bordet da rettighederne gik til Polen (som jo beljeligt samtidigt fik et Wild Card til næste års WGP, mens at vinderne Holland ikke er med..?

Der er bare FOR meget der ikke udspiller sig via sportslige kriterier eller for den sags skyld åbne politiske signaler.

Grotesk!

Kasper sagde ...

Allan, jeg opfatter det, som om du mener, at jeg har skrevet den første kommentar i denne debat.

Skulle jeg så også mene, at der er demokratiske problemer i vores verdensforbund? At Code of Conduct er indført for at give mulighed for at udelukke kritikerne? Ja, måske ligefrem at vores ærede præsident ikke altid arbejder for volleyballens bedste, men af og til for egen vinding?

Jeg tager på det kraftigste afstand fra disse antydninger!

Anonym sagde ...

Hej Kasper,

Det tænkte jeg nok! Jeg kunne heller ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at du havde disse meninger.

Jeg kan kun sige, at jeg er helt enig med dig. Og vil tilføje, at det jo også ville betyde, at du måtte mene, at den ærede præsident har prøvet at ændre FIVB til at være en ren pengemaskine, til gavn for ham selv.

Allna