onsdag den 6. februar 2008

En lang dag

Her et dagbogsbillede fra en lidt over standard dag i mit volley-liv.

Kl 0730: Op og træne TD-elever på Falkonergården. Pigerne var ramt af afbud, men drengene var talstærke. Kun 2 havde glemt deres elastikker, men de fok lov at træne med alligevel grundet deres ærlighed. Vi trænede springserv og der var fremgang at spore for særligt de der ikke bruger den teknik til hverdag. Efter dette kørte vi et mavprogram med vores nyindkøbte medicinbolde. Der var lidt tuderi fra et par af Gentofte drengene, men de skal nok blive stærkere i løbet af de nsæte par måneder.

Kl. 0945: Kort snak med Peter Borglund og Ole Lachemeier i Sportsmate om status i dansk/svensk volleyball. Jeg skulle lige høre Peters bud på et par træningsdetaljer også. I det hele taget får jeg UTROLIGT meget ud af at kigge forbi Sportsmate 1-2 morgener ugentligt. Dels bliver TD-eleverne diskuteret og dels bliver jeg og måske også Peter lidt klogere. Hans inddirekte status som inspirator/mentor klæder ham og gavner mig.

Kl. 1030: Møde med Sven Brix om TD linien hos DVBF i Brøndby. Vi fik vendt et par detaljer om både mig, svensk og dansk volley også og lagt en plan for fortsættelsen af projektet. Vi fik lagt op til et møde med klubber/trænere til sommer og det kommer der helt sikekrt noget godt ud af, hvis vi kan få klubberne til at tage mere mentalt ejerskab for processen. Samtidigt fik vi vendt den nye TC-manual som er et ret godt værktøj til den kommende udvikling af talenter. Flere ting skal vel færdigpudses, men det vigtigtste er at DVBF er ude som det hurtigtste forbund til at implementere og skabe de rammer som TD kræver i den proces som vi er inde i.

Kl. 1315: Hurtigt hjem og skrive et par mails samt lave træningsprogram. Jeg har haft både mundtlige og skriftlige kommunikationer med Mike Wilton (mest vindende college træner i USA nogensinde og optaget i Hall of Fame) samt Hugh McCutcheon (landstræner for USA) omkring et par af vores spillere og der var noget vigtigt at følge op på. Jeg skriver det kun fordi jeg er stolt over at inddirekte kunne støtte men også hente hjælp og rådgivning fra sådanne kapaciteter.

Yderligere skulle jeg forberede mig på et møde med Örkelljunga Kommune samt andre foreninger omkring støtte muligheder i Skåne til almennyttige projekter.

Et par hurtige mails omkring CPH-beach bliver også vendt og jeg får også kigget lidt i kalenderen for den kommende camp i Tyrkiet. Først skal vi dog have lavet slutspils-planer. Fra 9/3-17/4 kan vi risikere at spille 15 kampe og det kræver både planlægning og fleksibilitet. Dog skal vi jo først til slutspillet og de første 3-5 kampe i kvartfinalen er i den forbindelse det eneste vi fokuserer frem imod hvad angår fysisk og taktisk form-top.

Kl 1615: Hurtigt ud af døren. Mødet starter kl. 18 og jeg bliver nødt til at tage bilen med over færgen for at nå det. Normalt lader jeg den stå i Helsingør og bliver hentet af vores Klubbus i Helsingborg, men idag kan jeg ikke nå det. Jeg passer lidt på farten, da jeg i December måned indkasserede en klækkelig bøde for at køre for hurtigt og 2 dage senere igen blev kontrol stoppet af den samme motorcykel betjent. I mllemtiden havde jeg haft indbrud i min bil og fået slået en rude ind og stjålet radio + højtalere (men ikek GPS som jeg havde gemt) og det skulle naturligvis redes ud.

Kl 1757: Ankomst til Örkelljunga Rådhus. Normalt træner jeg med holdet til styrketræningen før træning 1830-1930, men idag må de tage sig af sig selv. Jeg får hilst på de andre foreninger og vi diskuterer netværksgrupper i Örkelljunga samt hvordan vi som by og foreninger får hænderne i den ramme 400 mio SEK, som der er sat i udbud frem imod 2013 for at gavne Skånes forenings og erhvervsliv, med det formål at gøre byen og dens tilbud mere tidsvarende og interessante. Får vi som kommune et par hundrede tusind i den forbindelse er vi godt på vej.

På torsdag skal vi have møde med erhvervslivets netværksgruppe i området og det kan der komme noget endnu mere spændende ud af, da de godt vil have os som klub til at stå for deres møder og være en del af deres dagsorden og bidrage med en masse lederudvikling.

2010: Mødet er slut og jeg kan nå en del af boldtræningen, der denne ene dag kører sent 1930-22. Vi træner forsvar samt serv og efter en lang dag og et presset program rammer jeg dynerne kl 0045.

Ingen kommentarer: