tirsdag den 2. juni 2009

Egoisme på højt niveau...

Jeg er nu på vej hjem fra Falköping efter 5 dages hård trænings lejr. Spillerne har virkeligt knoklet og man kan se fremgange på flere af dem som normalt vil tage flere måneder/år at udvikle ude i klubberne... Man burde sende dem (klubberne... IKKE spillerne) en faktura...

Samarbejde med Johan kører strygende, Jeg lærer for hver træning og han får vendt og udfordret sine tanker.

Vi improviserer lidt i rollerne og strømliner senere. Den metode passer mig glimrende. Nu har vi kørt udvikling og koncept i et stykke tid men næste lejr bliver der fokuseret meget på præstation da Australien kommer på besøg.

Det er super at RIG har været så aktive og støttende. Det er virkeligt til gavn for svensk volleyball at vi binder talentudviklingen op imod landsholdsoverbygningen og at der er engagerede trænere der har lyst til at arbejde sammen og lade sig inspirere på kryds og tværs i fællesnævneren. Hvis klubberne også viser mere engagement i landsholds satsningen så vil det gå endnu hurtigere med at løfte den samlede "virksomhed".

Som en af RIG-trænerne (som alle har været aktive under lejren) sagde: "Hvis bare Elitetrænerne ville komme og se, inspirere og være med..."

Samme udsagn kan vel nok ytres med rette i DK....

Jeg er ikke bleg for at give alt for at hjælpe mine konkurrenters spillere med at blive bedre. Investeringen giver nok et afkast for både min egen klub og "virksomheden" samlet i fremtiden.

Nu har jeg en hel uge i København og kun et træningspas i ÖVK som jeg ska tage mig af og det gør jo at der er lidt mere tid til mig selv og ikke mindst mine omgivelser.

Det drejer sig om behov. En del er over sommeren blevet dækket som følge fokus på selv-realisering og agtelse og en del er i underskud...



I en lang periode har jeg opprioriteret dygtigegørelsen af mig selv og de omkring mig professionelt i så høj grad at der ikke har været tid til simple behov. Man kan sige at mine Maslov Pyramide har gevaldigt behov for styrkelse i bunden og midten og måske er ved at blive lidt bred foroven.

De ting jeg savner er hygge i Røvparken og med kæresten, en øl med vennerne og generelt bare at "nyde livet".

Det er virkeligt noget jeg savner og jeg har virkeligt behov for at dyrke en højere form for egoisme for ikke at gå kold eller brænde ud. Eks. gør jeg INTET volley uden at økonomi og kontrakter er involveret på et godt niveau. Jeg ser ikke folk som betyder 50% for mig og jeg gider ikke smutte i "røveren" med hvem som helst.

Dette skyldes at volleyball de seneste måneder har kørt mig ud på et socialt sidespor hvor jeg i den grad er i underskud. Som træner er man altid centrum men sjældent "ven" og derfor er der behov for at fylde tiden uden for de 9x9 eller 8x8 (når jeg ikke selv leger på dem) med mening.

Igår fik jeg dog lidt af det jeg trængte til da jeg fik "lov" (af nød!) til at deltage på min 1. landsholdstræning som spiller nogensinde.. Det blev til 40 min i 6'er forsvar gundet lidt småskader og sygdom hos et par at kantspillerne. Det var fandme sjovt og en smule def blev det også til!

Nu skal der så leges på de 8x8 og sommerhygges på de resterende kvadratmeter under devisen "Egoisme på højt niveau". Jeg har en uge så det skal virkeligt udnyttes!

Hvordan ser DIN pyramide ud...? Prøv at gå den igennem og se hvorfor at DU måske ikke altid præsterer det i dit liv du vil...

1 kommentar:

Anonym sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.