torsdag den 20. marts 2008

Enhver sportsmands drøm...

Kristian Wrethander og Hylte volley sætter gode ord på de tanker jeg har haft den seneste tid. Også Emil skriver noget lignende på vores hjemmeside om den sidste og afgørende kamp.

Hvem drømmer som sportsmand ikke om at være i den situation som Hylte og vi er i? Vi har uddelt tæsk til og modtaget tæsk af hinanden som 2 boksere igennem en lang og udmarvrende kamp, som Kristian beskriver det.

Vi kender hinanden og har forberedt os på ALLE muligheder både hos os selv og modstanderen og nu er der kun timer til opgøret. Der er ikke tid eller kræfter til at træne noget og det er ikke lønsomt at fokuserer på taktiske løsninger imod en modspiller og medspiller som man efterhåndend kender SÅ godt. Når man er i det håber man at få en let vej til finalen, men hvis man en dag skal se tilbage er det øjeblikke som disse man holder fast i. Helst ønsker vi det samme i det kommende slutspil (måske først når vi er blevet bagkloge)

Hvem ønsker den nemme vej til guld? Hvem ønsker at blive hædret for overlegenhed? Er det ikke bedre at komme helt nede fra bagerst i feltet igennem alskens forhindringer af intern og eksterne art, ramt af skader, sygdom og andet uheld for at kæmpe sig til en umulig chance?

Før sæsonen var der ikke mange der skænkede Hylte en chance, mens at mange pegede på os om Falkenbergs udfordrere. Ingen fik ret. Det vidner vores placering og Hyltes GP guld om. Jeg skrev for knapt 2 uger siden at vi skulle overraske os selv for at kunne udfordre favoritterne og holdet har gjort lige præcist det.

Nu står vi her og jeg kan love at uanset hvem der vinder idag vil de modtage min største respekt og lykønskninger om et fortsat godt slutspil. Vinderen bliver den der VIL, TØR og KAN mest når det gælder. Den der ser de fleste muligheder istedet for at blive ramt af frygt for modstanderens evner går videre.

"Who can ask more of a man, than giving all within his span, and giving all it seem to me, is not so far from victory" (tak til bidragyderen og inspiratoren)

Kig forbi Hotline kl 19. Hvis du tør!

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Stort tillykke herfra, jeg kan ikke helt forestille mig hvordan det har været at være i hallen og være bagud 11-14 og så hive den hjem alligevel.

wow
/william

Anonym sagde ...

Sådan olaf.....

Bedst når det gælder...! har siddet og fulgt med på hotlinien.... 11-11 nede 14-11 og vinder 17-15..... FLOT....

god timeout nede 14-15....


Held og lykke i semi


Ålborg tørrede gulv med os så nu har vi Gentofte i vores semi....

Anonym sagde ...

Olafsen du har fået mine gratuleringer så jeg springer videre til Søe...

Hvordan kunne Ålborg tørre jer? Sparrede i nogle spillere for så kan jeg måske forstå at de vandt.

Da jeg så jer i kilderen sidste weekend så det ud til at I havde et ekstra gear og end til flere go to guys når der var behov for det.

Har Aalborg fået tilgang eller tilbagegang af nogle af de tidligere topspillere. Jeg spørger fordi jeg så Aalborg mod Gentofte i Kilderen da Gentofte vandt og der så de ikke ud til at være et hold der ville kunne true jer...

Anyways er vild misundelig på alle jer der render rundt og spiller afgørende kampe på et tidspunkt, hvor i forhåbentligt har fået timet jeres spil eller hold til det bedst mulige. Håber I husker at sætte pris på det på trods af eventuelle sejr eller nederlag.

/Teis

Anonym sagde ...

Häftig vändning i femte set!

Den skulle man ha upplevt live.



Grattis och lycka till mot Sollet!

Henke sagde ...

Oi Olafsen,

Kæmpe tillykke med sejren.

Jeg vil i forlængelse af Søe's citat komme med et mere, som vores gamle træner i Holte var ret så glad for at benytte sig af:
"Sticka in knivan!".
For det er da vist det, I har gjort ;)

Ser frem til at følge Jer i semi, forhåbentlig med masser af video.

/Henke

Anonym sagde ...

Nu er det jo aldrig pænt at hijacke folks kommentar bokse....

Men teis... ved ikke hvad jeg skal sige... vi har desværre ingen undskyldninger... ville jo være nemt at sige at vi hellere ville møde gentofte osv... men men men vi fik på munden af et hold der spillede for at vinde og gjorde en masse ting rigtigt og vi kunne samtidigt ikke få noget til at virke...
Vi prøvede men ålborg tillod os aldrig at komme igang...

sån er det nogen gange... selvom vi er et godt hold er vi jo på ingen måder uslåelige (er det overhovedet et ord?) hvilket middelfart jo har bevist flere gange i sæsonen.... og nu har ålborg gjort det samme... nu har vi 10 dage til at få samlet stumperne og prøve at komme tilbage til det spil som du så i kilderen...

slesvig? det tror jeg nok frisør!

Unknown sagde ...

Tak drenge for kommentarerne (I har hinandens mobilnumre; ikke?)

God Påske!

Olaf