tirsdag den 18. marts 2008

Få timer til slaget

Man kan i dagens Hallandsposten som sædanligt ane et mudret billede af Hylte. Spiller Kristian eller spiller han ikke...? Det er efter min mening ikke værd at spilde kræfter på at overveje. Om der er den ene eller anden hæver på banen gør ikke noget. Mine spillere er klare og motiverede til at angribe dem begge. I sidste weekend kunne man jo læse at de stillede i "stærkeste opstilling" og der var vel også et og andet i GP?

Niklas er blevet interviewet af HD idag (tjek det SUPERFEDE BILLEDE!) og udtaler at han vil bruge nederlaget og Hyltes stil til at højne sit spil og sine holdkammeraters motivation og aggression. Jeg selv synes godt om Hyltes mentalitet; vinderen har vel oftest også det største patent på, om ikke sandheden, så evnerne? Det er dog tydeligt at Hyltes stil får det bedste frem i os, og er, uden jeg skal analysere dybt eller tage kritisk stilling til det, jo et udtryk for sammensparet vindermentalitet. Hvad angår vores modreaktion til dette kan jeg kun smile bredt. Nederlag(et/ene) har fået præcist den reaktion fra min trup som jeg kunne håbe på. Helst havde vi da vundet, men hvis vi skal gå hele vejen har vi også behov for personlig og mental udvikling, da vi jo ikke har Hyltes slutspils-rutine og flere af mine spillere (udlændinge eller ej) er i færd med en læringsproces.

Hylte har en tradition for at tale sig ned, og hvis man ser på det lidt selvironisk har jeg skabt en tradition for det omvendte her i ÖVK. Hvad mine meninger angår kan jeg kun sige at jeg har 100% tillid til at vi har hvad der skal til. Det ser man jo tydeligt når der falder i hak på banen. At der så ofte er problemer når det IKKE falder i hak er jo udfordringen. Det ville være en drøm at skulle videre fra en 5. kamp og det er en drøm jeg forfølger.

Tilbage til kampen iaften:

Vi ved hvad vi har at komme med og har trænet på flexible løsninger og fokuseret på vores eget spil. Vi har tydeliggjort Hyltes muligheder og vendt deres spejlbillede af os til selverkendelse. Om den selverkendelse så klikker i aften ved vi først når sidste bold er føjtet i gulvet. Men jeg er klar fra 1. fløjt og mine spillere ved også hvad de skal gøre der. Og motivation savner vi nok ikke efter den træning vi kunne præstere igår.

Kamp kl 19. Følg os (og de andre 1/4 finaler) på Hotline kl 19

Til Hylte: I er velkomne til at vælge omklædningsrum.

Til ÖVK: I er velkomne til at vælge at vinde idag.

(Tillykke til Hylte med landsholdsudtagelserne, som man kan læse på jeres hjemmeside OG i avisen samt hos SVBF)

Olafsen out!

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Martin

Jeg kan ikke lade være med at kommentere din kommentar til at du nærmest har gjort det modsat - ergo talt dit holds potentiale frem.

Hvis vi nu skruer tiden en del tilbage, mindes jeg flere gange at du har nævnt frasen "vi skal først toppe i slutspillet". Det er da vel ikke ligefrem at tale det frem i øjeblikket, men mere et udtryk for at katten har 9 liv - nu lever den på et af de sidste.

Jeg er klar over hvor du vil hen med det, men jeg har svært ved at se at du har talt dit hold til mere. Jeg synes mere at du har udskudt beslutningen om evnerne modsvarer ambitionerne.

Anyways... der er tale om retoriske diskussioner om hvem der helst vil ligge i hvilken side af sengen, og den kan jeg følge.

Jeg håber det bedste for jer, og tiden for et comeback er det rette nu.

Good luck!!
Mikkel Hauge

Anonym sagde ...

Jävligt korkat att ha en taktik som man inte klarar av. Satsa så mycket i serv att misstagen kostar matchen är inte så smart. Nu är det ett set kvar men det hjälper inte tyvärr.

Nej det här blev inte ett år som ÖVK hade tänkt sig

Anonym sagde ...

Grattis till vinsten!

Anonym sagde ...

Hej Martin,

Tillykke med sejren, det var spændende at følge :).

mvh
William

Unknown sagde ...

Tak til Lilja, Mikkel og William for kommentarerne. "Anonym" så vel ikke kampen færdig; for mere info se seneste indlæg.