lørdag den 8. marts 2008

Tavlen viskes ren!

Imorgen spilles 1. af 3-5 1/4 finaler imod Hylte.

De er ikke meget for at påberåbe nogen favoritrolle men er hurtige til at fremhæve vores 4 internationale stjerner, hvoraf en af disse ikke har spillet en hel kamp siden oktober grundet skader, den anden blev nedblokket i sidste kamp totalt, den tredje ikke kunne køre vores offensiv og den sidste lavede et hav af servefejl og iøvrigt kun har været på holdet i knapt 3 måneder. Sådan kan man jo også forholde sig til virkeligheden, men det omvendte oppustede budskab sælger vel aviser i den lille by, som ÖVK elsker at hade og vice-versa.

Jeg prøver bare at sætte tingene skarpt op imod hinanden og vanen tro præsentere en alternativ sandhed. Både Hylte og os har jo en dagsorden at pleje rent kommunikativt og deres tydelige analyser af os samt Kristians hyppige scoutninger vidner om respekt og indsigt.

Der er ingen tvivl om at jeg er topmotiveret, topforberedt og ved hvad der skal til for at slå Hylte. Den viden har de også, for netop så rutinerede spillere som Urban Andersson og Kristian Wrethander kender deres styrker og svagheder. Og da de også ved hvad vi ved der skal til for at slå os (hvor sættes komma i den sætning?), er linierne trukket skarpt op. I denne forbindelse kan jeg anbefale at kigge forbi Hyltes hjemmeside, som før, under og efter sidste kamp samt som oplæg til kvartfinalen har præsenteret ret god læsning for fans og volleykyndige (Dette er IKKE ironisk ment, men tværtimod noget som jeg tror at ÖVK kunne lære en del af)

Følge af vores gensidigt gode kendskab til (samt motivation/tradition for at tryne) hinanden er det forholdsvist simpelt rent taktisk hvad de to hold kan og vil gøre ved modstanderen. Det er egne evner det handler om.

Holdet, der formår at OVERRASKE sig selv i eget spil (og derved også modstanderne) og TROR PÅ SEJREN og VIL VINDE, snupper 1. opgør. Jeg ved vi kan overraske mest, men at Hylte har selvtilliden på papiret. Motivation er hermed nøgleordet, og der kender jeg kun vores egen er et lige opgør det bedste bud.

I sidste weekend var vi inddirekte med 3-0 nederlaget med til at krone en abdicerende point og angrebs-konge i Staffan Sahlberg fra Säter (istedet for Urban Andersson). Imorgen er det en anden og større revolution der skal præsteres.

Det er ikke klogt at skrive mere, da Hylte jo også kommer forbi bloggen her, så jeg vil nøjes med at lade spillet tale for sig selv og personligt være mit eget imødekommende selv fra imorgen kl 1700.

Sov godt de af jer der kan!

Ingen kommentarer: