mandag den 7. april 2008

I gang igen!

Efter en uges pause træner vi igen i aften. Det er sjovt at se at læserne falder fra når der ikke sker noget spændende og denne ugens trænings/kamp-pause har resulteret i et fald på 220 til de nu 150 daglige læsere som skal have deres skud Øresundsvolley. Ferenc fra ÖVK er en af dem. "Skriv nu noget nyt for fanden, jeg må have min daglige volleyboll og ikke alt det beach-lort" (frit oversat til dansk)

Olaf
Personligt har jeg dog trænet igennem den seneste uge. Siden onsdag har jeg været mellem 2 og 3 timer på sand i Røvparken, men idag tager jeg pause. Det ser virkeligt godt ud og min personligt hårde styrketræning igennem indendørs sæsonen har båret frugt, så hverken skulder eller knæ kan mærkes. Sjovt at det kommer nu, da jeg næsten ikke har rørt en bold i 6 måneder og kun løftet vægte. Well blandingen af målrettet træning og så den rette timing af bold og spring kan da siges at være foretaget med fysisk rettidig omhu!

Næste års hold
Jeg glæder mig meget til at bygge næste års hold og allerede på søndag holder vi vores 1. åbne try-out. Det svenske og norske volleyball gymnasium er allerede inviteret og selv om flere Svenske spillere allerede har skrevet kontrakt (hvilket jo ikke ligefremt er klogt uden at sondere markeds forholdene) er der stadigt meget Skandinavisk talent i spil. Mere om vores try-out i et midtuge-indlæg. Flere danske spillere er da også interessante, men dem er det for tidligt at koncentrere sig om lige nu.

Træningen i aften skal tjene til at holde os lidt igang og lægge op til søndag. Det færdige sommertrænings program kommer først ud efter denne try-out og efter strategi-fastlæggende diskussioner fra aftenens møde i elitesektionen. Jeg har dog mine planer og den perfekte trappe i Örkelljunga ER fundet (for Peter og Gentofte drengenes skyld kommer der nok et billede en dag også)

Sollentuna-Falkenberg
Tillykke til Sollentuna, der igår slog Falkenberg i den første finale. Modsat alle de der gennem hele sæsonen har udbasuneret budskabet om et overlegent Falkenberg har jeg holdt fast i min analyse og mening om en lige og jævn række. Det har vi set udkrystaliseret i slutspillet hvor at #1,4,6,8 går videre fra kvartfinalerne og #1 og 6 mødes i finalen.

Jeg ser frem til at se hvordan de to hold vil reagere på det resultat. på Falkenbergs hjemmeside kan man inddirekte læse om datavolley fillosofien og de mange procenter der gik godt og galt. Jeg vil hævde der har været langt større mentale faktorer i spil, da det ene jo er årsag og det andet resultatet deraf. Man hverken taber eller vinder fordi procenter og effekter peger den ene eller anden vej. Man taber eller vinder fordi årsagerne til disse tals forskydning ikke er optimeret eller fordi modstanderne har fundet en vej igennem disse tal-labyrinter vha. faktorer som fysik, teknik, hold-spil, glæde kogt sammen til "flow".

Sandheden ligger vel nok midt i mellem og et hæderligt bud kan læses fra Sollentuna.

Jeg skriver kun ovenstående fordi jeg er misundelig på det intensive scouting arbejde som Falkenberg gør og fordi det ikke er noget jeg har valgt at prioritere min ressourcer til. Man kan komme til at vide ufatteligt meget om egne samt modstandernes svagheder og styrker samt tendens i spillet og her kan "tal" be- eller afkræftige beslutninger af stor taktisk betydning. Men jeg mener ærligt talt at man kan "statte" sig ihjel, så man helt glemmer at det hele handler om volleyball. Dette beskylder jeg på INGEN måde Ismo for, men læsere der ikke ved bedre bør også have noget andet at forholde sig til.

Hvis man ikke selv er med hvor det sker, kan man altid drille dem der er. Flere af mine spillere var dog i hallen og dem ser jeg frem til at tale med i aften... Når kampen kommer på serveren skal den da også nydes i sin helhed når man for en kort periode kan kigge på spillet og ikke bekymre sig om det er ens eget hold eller næste uges modstander.

Ingen kommentarer: