fredag den 29. maj 2009

On the road again...

Så er jeg atter på vej til Falköping. Som man kan læse i HD er SVBF og jeg blevet enige om at tilknytte mig til sommerens aktiviteter for herrelandsholdet. De sportslige forudsætninger var via mit samarbejde med spillerne og Johan klar og de logistiske rammer er også fra forbundets side rimelige.

Sidst var det 4 dage og denne lejr bliver lidt længere og hårdere som vi bevæger os fra sideout ind i pointspillet og truppen langsomt tegner sig. Næste lejr igen bliver også over 5 dage og kommer til at indeholde 3 kampe imod Australien, som siden også kommer på besøg i DK under deres "Europa-tour".

Sidste lejr bliver også over 5 dage kort før afgang til Universiaden i Serbien og kommer til at have 5 kampe imod Schweiz. Dog vil jeg være i DK og "holde ferie" og lade op.

Med op til 26 aktivitets dage for mig med landsholdet samt ÖVK som træner 4-7 pas ugentligt fra slutningen af maj til start juli bliver det en kalendermæssig udfording at finde tid til at udfylde mine sociale behov.

Mange gange er det dog intensive perioder udenfor ens comfort zone der er med til at rykke ens kompetencer og ens filosofier.

Vi må se hvad der sker.

I ÖVK er vi gået ind i kontraktsforhandlinger med nye spillere og vi har en del lokale Skåne spillere på try-out.

Der er ingen tvivl om at vi kommer at have et fuldt hold næste år. Udfordringen bliver at få fyldt op med de rette kompetencer. Potentialer er der rigeligt af.

Perra har atter lavet et ambitiøst fys program for holdet. Lige nu bliver det 2x1 times grund-fys, hop program, koordination, eksplosiv styrke og individuel grundstyrke, 2x1 times målrettet vægttræning og 2-3x2 timers bold.

Der er rigeligt at se til.

Ingen kommentarer: