onsdag den 28. marts 2007

1. dag på sand


Så kom foråret og med det 1. tur i Røvparken igår. For mig er der rekord selvom jeg ved at Stefan og Sune (Køteren) har været ude for 1½ uge siden.

Ret sejt at kunne bruge 3 timer på sand i marts måned uden sandsokker og med en varm følelse i hele kroppen. Miljødebatten, CO2-afgifterne og Kyoto-aftalen kommer virkeligt tæt på i ens bevidsthed, når man boltrer sig halvnøgen rundt udenfor, FØR end man har fået sommerdæk på bilen.

Som biolog tror jeg der er tale om en tilfældighed, men man har vel lov at håbe at det holder?

Sammen med Søren Kauseske (Mørkets Fyrste) blev det til et hæderligt og tæt nederlag til Jacob Due og Martin Siig og en knap så hæderlig sejr over Bjarki Balle og Kåre Wenzel (Hard-Kåre). Sidstnævnte var 1. mand i bar overkrop iår, hvilket fårt mig til at tænke at det måske er på tide at spille med solbriller igen?

På banerne dukkede også Pablo (+ 3 piger naturligvis), Mads Hove (Mor Tove), Lille-Mads, Jonas Tind og Jesper Svensson (Missen) samt et par firmapopcorn op. Vi slæbte lidt sand og banerne blive faktisk ret lækre. Bare det holder og vi alle passer godt på dem!

Der bliver nok ikke nye baner iår, da udgravningerne bag banerne jvf. Christian fra KFIU først bliver færdig til December. Og på trods af den globale opvarmning er det måske lige optimistisk nok, selvom jeg havde sidste tur i sandet i starten af november 2006. Dog kommer der nye net op. De gamle har hængt oppe i 12 år og jeg kommer til at savne dem.

Hvis de nye holder bare halvt sålænge er det godt gået. Dette får iøvrigt Frederiksbergs politik om at pille net op og ned HVER dag på deres baner til at virke lidt overgearet. Det kan lade sig gøre i Ryparken og har virket i over 10 år. Det handler vel bare om kvalitet?

Tænk at det iøvrigt er 12 år siden jeg sammen med Mygind tabte min 1. beachvolleykamp og tabte min sand-jomfruelighed til Paula og Fie (Det er aldrig sket siden!). Paula var sjovt nok forbi banerne for et hurtigt kig. Jeg tror at vi beachvolleyspillere må have et særlig opkobling til DMI, der virker alle andre steder end på Vejers Strand.

Well. Jeg må løbe. Jeg har et opgør med Siig, Missen og Mørkets Fyrste om 20 minutter.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Skal - skal ikke de fleste gange siger men ok jeg lader være men ikke denne gange gang.....

ja det er jo altid spørgsmålet!!!!!! Jeg er er helst klar over jegaldrig kan over gå dig oooooh du store mester men når alt kommer til atlt kommer til alt så er det jo ikke andet end varm luft du smindrer omkring dig!!!!! Ingen tvivli om s er mega dygtig med ord men ....... røv om vi ved hvad det betyder!!!!! For at være helt ærlig så tror jeg ikke en skid på dig for mig er den største gang varm luft der findes........... JEG TROR SIMPELHEN IKKE PÅ DIG!!!!!!!!!!!!

Unknown sagde ...

Tak for dit indlæg "anonym".

Det giver altid stof til eftertanke at blive præsenteret med sætninger indeholdende mange "!!!" og STORE BOGSTAVER. Om end ikke andet ligger der vel holdninger bagved og de er som oftest et udtryk for engagement.

Jeg har dog svært ved at forestille mig hvem du skulle være i "vvv" (virkelige volley verden), og det havde være nemmere at diskutere din kritik hvis du havde efterladt et navn bag de forholdsvist hårde ord.

Som man jo kan læse andetsteds på min blog er det jo netop tesen: "handlinger over ord", som jeg gerne vil repræsentere.

Jeg håber du får lyst til at komme med konkrete oplysninger om enten dig selv eller hændelser der skulle kunne føre til en sådan dom af mig som person.

Ønsker du ikke det, håber jeg du forstår, at jeg ikke kan betragte dit indlæg som andet end spam og er nødsaget til at behandle det som sådan.

Min blog er åben for alle og vil fortsat være det. Jeg sætter dog stor pris på at bidragydere vil skrive deres navn til glæde for mig og andre der kommer forbi.

MVH
Martin Olafsen