fredag den 21. september 2007

Støt Bo og Anders.


Som man har kunne læse et par gange på volleynet har Bo og Anders oprettet en støttefond til sig selv. Her x antal årsager til at jeg mener at ALLE i volley-DK bør donnere penge.

1) Bo og Anders ER seriøse med deres satsning og midler er alt de mangler for at have en reel chance internationalt.

2) Direkte støtte giver en mental aktie. Denne giver at man følger med og at dette er "top of mind". En form for selv-hypnose og det finder man ikke for de penge.

3) Cost benefit er pengene givet rigtigt godt ud set i forhold til indendørs landsholdets muligheder for at kvale ind (ikke at jeg ikke OGSÅ står 100% bag deres sportslige udvikling).

4) Viser græsrodskulturen interesse for sig selv og bakker den selv op er større instanser nok mere tilbøjelige til at synes det samme.

5) Sporten (også volley) vil foretage et bevidsthedsmæssigt kvantespring i den almene befolkning hvis vi får et hold med til OL. Dette vil føre en masse med sig:

a) Medie
b) Faciliteter
c) Sponsorer
d) Spillere og talenter

Hvilket igen vil føre til ressourcer til forbundet, trænere, bedre træningstider i hallerne og indendørs haller flere steder end i Odense. Kort og godt et professionelt løft til gavn for ALLE i dansk volley. Også dig der bare laver popcorn en gang om ugen.

Man skal heller ikke glemme at de to drenge godt kunne bruge lidt opmuntring, selvom jeg godt ved at det er helt imod hvad janteloven herhjemme påbyder. Motivation kommer også af at der er nogen der tror på en. Det kan ofte være en fristelse at falde i og tvivle når man rejser jorden rundt halvdelen af året på et lån i banken og der kan et par flade hundrede kroner og en kærlig hilsen i ens netbansk betyde ALT. Det er jo et postkort hjemmefra med et bogstaveligt værdifuldt signal.

For de der siger at der er sgu også for dårligt at TEAM-DK, DVBF eller sponsorer eller medierne ikke støtter nok og bla. bla. bla. kan jeg kun sige: Gør selv en forskel. Det forsøger drengene.

Jeg kan ikke komme til OL, men måske dette er billeten? Desuden vil jeg klart hellere støtte noget der har nærvær for mig end endnu en indsamling for en sag eller mennesker som er mig fjerne og som kun tjener at lindre en dårlig samvittighed. Jeg beklager den upolitiske korrekthed, men volleyball står mit hjerte nærmere end folk der sulter i Afrika.

Vil man gøre en forskel må man starte med sig selv og det der er tæt på en; gør alle det følger verden vel nok med?

Jeg har lagt 1000,- igår og regner med at se den investering mangedoblet. Hver gang de kvaler ind i en hovedturnering op til OL vil jeg lægge 200. Måske endda en 17 plads eller derudover udløser bonus? Det må vi se på...

Måske er det lige de kroner der skal til for at de får den rigitge flybillet, noget ordenligt at spise, en taxa på stranden, det rigtige råd fran en billig Brasiliansk træner eller det overskud så man vinder 15-13 i 3. og ikke omvendt...

OL-FOND : kontonr. 5476 0001561416


Lad mig endeligt høre fra alle jer der allerede har støttet eller nu også gør det. Det modsatte argument er naturligvis også velkomment som kommentar.

Olaf

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

En anden vinkel :)

Hvis 10.000 volleyspillere donerede 200 kroner ville jeg istedet lave en fond for pengene.

Pengene skal så bruges i præmiepenge til Ynglinge dm, med 100.000 i kontante præmier i både herre og dameynglinge.

På den måde ville vi se en masse klubber begynde at lave seriøst elite ungdomsarbejde, og på den måde sparke en udvikling igang hvor der hvert år vil spyttes en masse dygtige spillere ud til senior elitevolley og beach og det ikke længere vil være et særsyn at vi har et par gode beachspillere.

plus at alting så ikke ville ramle hvis nu den ene mistede lysten eller fik en alvorlig skade.

/William

Unknown sagde ...

En rigtig god vinkel som du vist også for nyligt har beskrevet i din blog.

Opretter du en sådan fond sætter jeg gerne det samme beløb ind der. ;-)

I bund og grund er jeg jo altid enig i at der skal bruges flere ressourcer på sporten til forbundet, til spillerne og os alle sammen. Jeg er træt af folk internt i dansk volely der ikke kan finde en 100 lap op til at støtte vores sport, om det så er i licens eller støtte eller for at se en landskamp, og som ikke kan se det store billede. Klager over høje kontinggenter i klubberne overfor hvad det koster ex. at gå i fitness center eller hvad kidsvolley ellers ville koste i børnepasning overfor den minimale (hvis overhovedet nogen?) løn mange instruktører i dansk volley modtager.

Kort og godt. Prøv at overvej hvad man får for pengene indenfor vores sport i Danmark. Jeg synes man får alt for meget!

Nå det var et sidespring.

Det store billede du tegner er jo bare et andet; omend et interessant et.

Jeg mener bare at vi som sport med udgangspunkt i Bo og Anders tilfælde har en chance for at gøre noget som vil betyde omtale, bevidsthed og mediebevågenhed i en skala som folk slet ikke kan fatte.

Hvis man fjernede beskuelsen af sin egen volley navle og tog jantelovens briller af tror jeg såmend godt man kunne se noget større i projektet.

Penge får jo flyttet bjerge generelt. Havde man flere præmiepenge i beachvolley eller volley var der nok også større bevågenhed.

Her er der dog tale om en investering i et potentielt sportsligt resultat, som naturligvis er risikabelt, men som ved relativ lille investering hurtigt kan give et KÆMPE afkast.

Så var Bo og Anders en aktie satte jeg ikke kun 1000 kr....

Anonym sagde ...

Se William det ville rykke noget...

Nu har jeg den sidste måneds tid læst de forskellige blogs med en masse snak om at der ikke er spillere, der er for mange udlændinge osv. osv.

For mig er det meget simpelt, det er en hel logisk konsekvens af at vi som sport ikke har gjort det godt nok. Det må da være åbenlyst for selv den største ignorant at hvis man vil have en sund sport i en positiv udvikling skal der produceres råvarer (spillere)

Jeg fatter ikke at der er så lidt fokus på det og hvorfor er der ikke nogen der gør noget, vi tre kan jo hurtigt sidde og pille os selv i navlen og sige at vi gør vores men det er jo røv ligemeget når der ikke er mere perspektiv i det. Der er selvfølgelig mening i det for os men hvis ikke målet bliver større og de spillere vi har med at gøre føler at der for enden af tunnellen er lys er det hårdt arbejde at blive ved. Hvis der var flere dygtige spillere at måle sig med jo bedre en oplevelse er det at spille U-Volley.

- Jo færre steder der bliver lavet elitær træning af børn og unge jo dårligere bliver det færdige produkt.

- Hvis man vælger at nedlægge talentcentrene vil der komme færre talenter (ved godt at det er indlysende men desværre er det beslutningen man tog for en del år siden)

- Hvis der er færre talenter vil man i den sidste ende få færre elitespillere og i yderste konsekvens et ringere landshold. Heldigvis spiller vores landshold godt lige nu men, hvis vi er uheldige med bare få skader vil man ikke kunne blive ved med at præstere og derved endnu mindre fokus = i teorien færre nye spillere og så kan i selv tænke jer til resten.

- De fleste har valgt at løse det ved at hente udlændinge, desværre kommer der flere og flere og det ser ud som om at det flere steder er måden at drive elitevolley på.

- Mange hold lukker og trækker sig, ja selvfølgelig.... Ikke engang den mest fantasifulde turneringsstruktur kan dække over lorten der er blevet lagt.

For nu at komme tilbage fra sidesporet..... Så er Bo og Anders' mangel på støtte en lige så logisk konsekvens af det ovennævnte. Det er da klart at niveauet i beachvolley vil gå samme vej når der er færre og færre dygtige spillere. I beach kan vi ikke bare downloade en flok canadiere og få det hele til at se fint ud og sige til hinanden "kæft det godt med de proffer" Derfor kommer beach jo til at fremstå som et åbent sår som der ikke kan sættes plaster på. Kulturen i dansk beach er jo hæmmet af at dem der spiller med i toppen henover året ikke spiller nok dvs at de sikkert møder op på røvparken næsten hver dag hvis vejret er godt måske endda i dårligt vejr men set over en 12 måneders periode er det uendelig få der er elitære, der i mine øjne er træning 5 gange om ugen. Præcis den samme problemstilling har man på mange elitehold, ikke nok der gider og man vælger at gå på kompromis ved at træne mindre eller downloade spillere udefra. Forestil jer at der på Nestea touren fast deltog 4 udenlandske par hver weekend i eliterækken, det ville være et plaster på såret og mange folk ville sige "kæft det kører" men nej det gør det jo ikke.

Hvis der havde været endnu flere dygtige beach spillere ville Bo og Anders' muligheder for at blive bedre have været større, muligheden for ordentlig støtte til stede og måske endda succes.

Det gør ondt inden i mig når man ved hvor meget de vil og skal kæmpe med alt mulig andet end at vinde over de forpulede modstandere. Jeg håber inderligt at de får lidt held og medgang på alle fronter og har en drøm om at se dem i Beijing..... Så håber jeg at stå der og vide at man har hjulpet dem på vej.

Hvis det ikke lykkes, vil det ikke være første gang at dansk volley bliver straffet for uduelighed alle andre steder fra end de spillere der ligger det hårde arbejde.

Kom i tanke om hvor genial Williams ide egentlig er, problemet er bare, at den aldrig bliver til noget fordi den udpensler i få ord hvad jeg har brugt så mange linier på. Den skriger til himlen om at vi ikke har gjort det godt nok og har været nødt til at indse det og tage en svær beslutning.

Mit bedste gæt er at man vil blive ved med at sige "kæft det kører" og puste varm luft ind i osteklokken.......

/Borglund

Ps: Martin jeg lover at hvis jeg skriver på din blog igen skal jeg nok prøve at være mere positiv

søren sagde ...

hvad er kontonummeret hvis man heller
vil støtte teis og lars ?