søndag den 13. januar 2008

HD sløve i optrækket...?

Vi har siden vores sejr imod Lugi skrevet 1 ekstra pressemeddelelse omkring en bunke unge talenter der træner med os og som enten vil blive, er, eller har været tilknyttet volleyball gymnasiet og/eller de svenske junior landshold.

Desuden var jeg igår i telefonisk kontakt med Knut Knutsson fra Helsingborgs Dagsblad på avisens initiativ vedrørende kampen idag.

Det er derfor med meget skuffet mine at jeg noterer mig INTET i dagens avis på netudgaven. Jeg kan kun håbe det er en fejl i forhold til den skrevne avis, men hidtil hænger de to sammen meget tæt.

Det er skuffende at få så dårlig presse som vi har fået og samtidigt få en masse kritik fra vores mange udlæninge og ringe fokus på talentudvikling.

1) Vi laver en del presse på vores unge svenske spillere
2) Vi er et af de hold som har mange spillere fra de seneste årgange af volleyball gymnasiet samt unge lokale talenter tilknyttet.

Jeg kan også notere mig at deres mest volleyball-oplyste journalist er sat til at dække Engelholms kamp idag, hvilket avisen også afspejler i dagens udgave.

Vores rubrik på avisen har ikke været opdateret i flere måneder, hvilket EVS's lader til at være i det mindste hvad resultater angår.

Er pressen for sløv eller er det nemmere at være en medspiller i medvind...?

Vi får at se efter dagens kamp.

Olafsen

4 kommentarer:

Mikkel Hauge - Headcoach Marienlyst Volley's eliteherrer sagde ...

Jeg synes nu hverken den ene eller den anden er opdaterede. Det er nok ikke på de to links man kan se forskellen.

Men sådan er vilkårene jo, har jeg fået fortalt. Og jeg kan huske tidligere på sæsonen, da jeg angreb en journalist over volleynet, for at have skjult agenda. Jeg fik ret - siden sprang han offentlig ud som fan af konkurrenten. Det kan jo være at du skal grave lidt i hvilke motiver der kan være.

Men en ting er sikkert - du er i en klub som mange elsker at hade lidt... Så kan det så bare blive endnu sjovere at vinde.

Unknown sagde ...

Nu vil jeg mene at den journalistiske situation i Sverige er noget mere proffessionel end den er i DK; ihvertfald hvad sportsreportage angår.

Vores udehold til weekendens kamp havde en journalist med i kampen og her skal man tanke på at der er over 8 timer i bus og 600 km. Samtidigt blev vi dækket live over radioen OG vi havde da også en lokal journalist på plads.

Mit indlæg er derfor mest ment som lidt dril af vores avis, som følger med på bloggen og desuden plejer at være ret skarpe omkring ÖVK. Men når de også dækker os kritisk (både positivt og negativt) synes jeg det kunne være sjovt at gøre det samme.

Ellers har du ret. Man elsker at hade os og derfor gør det det SÅ meget sjovere at nu arbejde for at komme fra bagjul!

Held og lykke med pokalen i weekenden. Jeg håber i får banket et brag af et TV-arrangement op!

Anonym sagde ...

HD publicerade artikeln idag, http://hd.se/sport/2008/01/18/lokal-satsning-i-oerkelljunga/

Det är väl inte helt ovanligt att de samlar på sig info till flera artiklar vid ett tillfälle och sedan sprider på publiceringen.

Då blir det dessutom volleyboll-artiklar fler dagar i veckan är matchdag och dagen efter match.

Anonym sagde ...

Ja jeg læste artiklen og den er også posted under "presse".

Men på same måde som pressen holder os skarpe er det jo en fornøjelse at kunne bidrage den anden vej.

Dog er der intet nyt i at Anton Persson og Filip Mulder træner med os. Det har de gjort hele sæsonen, hvilket også gælder vore forhåbninger til hhv. Robin Andersson og Martin Sähl.

At vi også satser på ungdom og talenter er jo desvære bare druknet i vores negative resultater og den meget fokus på udenlandske spillere.

Men det er glædeligt at pressen også har opfanget at vi satser på de svenske talenter.

Dette kommer der helt sikkert mere om fra ÖVK's side senere på sæsonen, når vi tager afsæt til 2008/2009 og skal ud og rekruttere vores hold og fortsat bygge videre på den stamme vi har idag.

Og som journalisten der var i hallen måske bemærkede er ungdom ikke det eneste vi har i baghånden....