søndag den 16. november 2008

På vej til Vingåker...

Jeg sidder i bilen og vil lige dele et par tanker... VVK har jo deres blog når de er på rejse, så jeg vil svare igen her fra det trådløse bredbånd på motorvejen...

Jeg må indrømme at jeg har en del respekt for VVK's hold iår. I princippet har de bare en åbenløs svaghed og det er anvedelsen af deres diagonal siden 1. kamp imod Lugi. De kompenserer for det ved at spille i omvendt opstilling og lade Tarik være bænkebvarmer for lyn omskolede Andy Holland med sporadiske indhop af Tobias Ericsson som blok forstærkning.

Det er lidt uvist hvorfor at Tarik ikke spilller og det er også ligemeget. Vi har fået styr på deres opstillinger, modsat dommerne som omvendt er helt sat af i de kampe som har ligget på Falkenbergs server. I stort set alle fronthæver situationer har der i en del tilfælde været kæmpe opstillings fejl for Andy i bagkæden og 2 . dommeren har ikke turde eller haft overblikket til at fløjte. På volleykanalen kan man også se et par sjove episoder fra opgøret SVK-Habo (i langsom gengivelse endda), hvor bla. Sollentuna får snakket sig til en ombold og har hele det kongelige skuespils register fremme. Sidste år var jeg så urutineret at hævde at dommerne var bedre i Skåne samt Halland og syd for hvor vi er på vej. Lad mig da håbe at tesen fra sidste år bliver gort til skamme i denne sæson.

Well det er også lige meget. Vi er 100% og på vej til en hård kamp i en af de bedste hjemmebaner med mest fanatisk publikum, så vi har andet i tankerne end hvem og hvornår der skal fløjtes. Vi kommer for at forsvare 0'et, men endnu vigtigere spille god volleyball der måske kan gøre dette muligt. Planen for dette er lidt tidlig at sige noget om nu. Man ved aldrig hvem der læser med...

Dog bliver det jo en sjov kamp i kampen: Den rutinerede landsholds libero imod den uprøvede og unge... Mon Johan Isacsson kigger med?

Ingen kommentarer: